سومین جسلة شورای فرهنگ عمومی استان یزد برگزار شد

یزدفردا "سومین جسلة شورای فرهنگ عمومی استان شنبه 11/07/88 در محل مسجد حظیره برگزار شد.


حجّت‌الاسلام والمسلمین صدوقی در سومین جسلة شورای فرهنگ عمومی استان، بر توجّه هرچه بهتر مردم و مسئولین به جایگاه والای اخلاق حرفه‌ای در نظام اسلامی و بهره‌گیری از آموزه‌های حضرت امیرالمؤمنین (ع) در پیشبرد برنامه‌های حکومتی تأکید نمود.

به گزارش یزدفردا بنابراعلام روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان، در ادامه ضمن تبریک هفتة نیروی انتظامی و قدردانی از زحمات جان ‌برکفان این نیرو به مسئولیت مهم نیروی انتظامی در خصوص ایجاد آسایش و امنیّت اجتماعی اشاره و یاد و خاطرة شهدا این نیرو را گرامی داشت.
نماینده ولی‌فقیه و امام جمعة استان با اشاره به گسترش حوادث و سوانح رانندگی علل بروز این حوادث را علاوه بر خطاهای انسانی، وضعیت نامناسب جاده‌ها و خیابان‌ها، رعایت نکردن اصول ایمنی و ایمن نبودن خودروها بیان و خواستار اقدام در جهت حل این آسیب‌ها شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین صدوقی به رشد آمار طلاق در استان اشاره و گفت: باید علل و عوامل آن مورد بررسی قرار گیرد و راهکارهای لازم جهت کاهش این آسیب اجتماعی ارائه گردد.
در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین عجمین ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، نیز با بیان اینکه دستور کار کلان شورای فرهنگ عمومی استان بحث مهندسی فرهنگی است، به مباحث ارائه شده از قبیل رشد اجتماعی در مدارس استان، سند کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی استان، ایجاد کارگروه احیای فرهنگ دارالعباده در شورا اشاره و تدوین سند اخلاق حرفه‌ای در مهندسی فرهنگ در راستای توجه به فرهنگ‌سازی و محترم شمردن حقوق مردم و نظارت بر رعایت اخلاق در مشاغل مختلف را از مهم‌ترین برنامه‌های این شورا برشمرد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه به جایگاه کلیدی و ارزشمند اخلاق حرفه‌ای در بحث مهندسی فرهنگ اشاره و پیشنهاد تشکیل کارگروه اخلاق حرفه‌ای را جهت تدوین سند اخلاق حرفه‌ای ارائه نمود.
حجت‌الاسلام والمسلمین یحیی‌زاده ، نمایندة مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، هم در این جلسه به تدوین سند اخلاق حرفه‌ای در مهندسی فرهنگ اشاره و گفت: با توجه به دارالعباده بودن این استان، اخلاق حرفه‌ای نیز باید چون بسیاری از ویژگی‌های خوب مردم، مورد توجه قرار گیرد.
سردار علی‌اکبریان، فرماندة نیروی انتظامی استان، نیز در این جلسه گزارشی از برآورد وضعیت فرهنگی، اجتماعی استان را ارائه نمود.
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا